Focus op klantbeleving

In mijn winkel draait het om klantbeleving

Dit scenario onderscheidt zich bijvoorbeeld door specifieke producten in combinatie met elkaar te presenteren. Vernieuwing is hierbij een must, zowel op product- als presentatieniveau. Dit type winkel typeert zich ook door een breed assortiment aanvullend aanbod. Dit zijn producten uit andere branches, die juist goed aansluiten op de behoefte van de klant en daardoor een plek in de winkel krijgen.

Daarnaast onderscheid de onderneming zich door gepersonaliseerd aanbod. Producten kunnen door de consument worden gepersonaliseerd, bijvoorbeeld door gebruik te maken van een 3D printer.

Succesfactoren

  • Het aanvullend aanbod zorgt er voor dat klanten met meer producten naar huis gaan
  • Klanten komen ook naar de winkel toe voor inspiratie of om nieuw product te ontdekken
  • De winkel wordt ervaren als een prettige omgeving en klanten blijven daardoor graag wat langer of komen alleen even binnen voor de sfeer
  • Door in te zetten op de binding met de klanten ontstaat er een (grote) groep vaste terugkerende klanten

Valkuilen

  • Het is van belang dat klanten ook voldoende omzet blijven brengen.
  • Het in stand houden van de klantbeleving verdient elke dag aandacht, is dit niet het geval dan werkt het averechts
  • Variatie in het aanbod is van groot belang. Vooraf is daarmee niet altijd zeker of bepaalde producten zullen aanslaan.


Ga naar scenario 3: Focus op persoonlijk contact


NSO Toekomstverkenning, Overgoo 15, 2266 JZ Leidschendam
E-mail: info@nso-toekomstverkenning.nl, Telefoon: 070 – 301 27 99


© 2020 Alle rechten voorbehouden