Focus op specialisme

Ik onderscheid mij met specialistische producten en kennis

Dit scenario biedt mogelijkheden indien u als ondernemer wilt uitblinken op de volgende vijf punten:

  • Online en offline toegankelijk
  • Snelle beschikbaarheid in de winkel en thuis
  • Aanbod dat aansluit bij de actualiteit
  • Goede prijs kwaliteit verhouding
  • Goed advies is belangrijk, merk/a-merk producten

In dit scenario moet je als ondernemer echt het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie op tenminste twee van de vijf punten. Daarnaast kun je je onderscheiden door de manier waarop je communiceert met de klant.

Succesfactoren

  • Het op voorraad hebben van specifieke producten die niet overal verkrijgbaar zijn
  • Vergaande kennis op de specifieke productlijnen
  • Goede balans tussen hardlopers, midden segment, en speciale producten
  • Hoge omloopsnelheid

Valkuilen

  • Indien het aanbod (tijdelijk) niet aansluit op de vraag is het business model kwetsbaar
  • Er dienen voldoende (potentiële) klanten binnen het verzorgingsgebied te zijn die ook met enige regelmaat de winkel bezoeken
  • De focus ligt al snel op de prijs/kwaliteit verhouding, het is moeilijk je op andere aspecten te onderscheiden

Ga naar scenario 4: Focus op dienstverlening


NSO Toekomstverkenning, Overgoo 15, 2266 JZ Leidschendam
E-mail: info@nso-toekomstverkenning.nl, Telefoon: 070 – 301 27 99


© 2020 Alle rechten voorbehouden